טקס הזוכים בתחרות אתרי למדה מצטיינים לשנת תשפ"ד
בטקס שנערך בתאריך 5.11.2024 בפקולטה למדעים מדויקים, הוענקו תעודות הוקרה ופרסים למרצים ולמתרגלים שאתרי הלמדה שלהם נבחרו כמצטיינים לסמסטר ב' תשפ"ד. התחרות הושקה בתחילת הסמסטר ביוזמת ד"ר יוסי בן-ציון, סגן דקנית הפקולטה ובסיוע אגף למידה והוראה. התחרות נועדה לעודד את המרצים להעשיר את התכנים המופיעים באתרי הלמדה, ולפעול להפיכת האתרים למקדמי למידה פעילה, כל זאת במטרה לשפר את חוויית הלמידה של הסטודנטים.
בתקופה המאתגרת הנוכחית, כאשר סטודנטים רבים משרתים במילואים או נדרשים ללמוד מרחוק, התגלתה חשיבותם הרבה של אתרי למדה איכותיים. האתרים הזוכים הצטיינו בשילוב חדשני של כלים אינטראקטיביים, תכני מדיה עשירים, ומערך תמיכה מקיף לסטודנטים. בין היתר, שולבו באתרים הקלטות ייעודיות של המרצים, מפות התקדמות ויזואליות, ופורומים פעילים.
תהליך ההערכה כלל מעקב מתמשך לאורך הסמסטר, כאשר האתרים המובילים זכו ל"תו הצטיינות" ייחודי. הקריטריונים להערכה התמקדו בשלושה תחומים עיקריים: נגישות ובהירות המידע, איכות התוכן והמדיה, ורמת האינטראקציה והלמידה הפעילה. בסוף הסמסטר התכנסה וועדה ייעודית עם נציגים מהפקולטה, מאגף למידה והוראה ומפקולטות נוספות, בכדי לבחור מבין האתרים המובילים את האתרים המצטיינים ביותר. הזוכים הם:
· פרופ' ירדן טשיל מהמחלקה לכימיה על אתר הקורס "ספקטרוסקופיה וקביעת מבנה"
· ד"ר אפי כהן מהמחלקה למתמטיקה על אתר הקורס "מבוא לחדו"א 2" (הקורס ניתן למחלקה למדעי המחשב)
· פרופ' סטניסלב בורוב מהמחלקה לפיזיקה על אתר הקורס "הסתברות וסטטיסטיקה לפיסיקאים"
· פרופ' בועז צבאן ו ד"ר דן פלורנטין מהמחלקה למתמטיקה על אתר הקורס הקורס "חשבון אינפיניטסימלי 2"
"ראינו שיפור מרשים באיכות אתרי הקורסים," ציין ד"ר בן-ציון בטקס, "וההשפעה החיובית על הלמידה וההצלחה של הסטודנטים ניכרת בשטח." ד"ר אפי כהן הוסיף ואמר: "אתר הלמדה המשודרג גם ממש שיפר לי את הציון בסקר שביעות הרצון.
הפקולטה והאגף ללמידה והראה מזמינים את כלל חברי הסגל להשתתף בסדנאות ייעודיות לשיפור אתרי הלמדה, הזמינות במערכת תחת "הקורס של המרצות והמרצים". הסדנאות מציעות כלים פשוטים ויעילים לשדרוג האתרים, כולל הדרכה בשימוש בכלים מתקדמים כמו Annoto ויצירת מפות קורס אינטראקטיביות.
תאריך עדכון אחרון : 12/11/2024